top of page

ALLMÄNNA VILLKOR

KUNDNÖJDHET

Varmt välkommen till Orrholmens fårgård. Vi älskar det vi gör och strävar efter att du ska vara nöjd från första mötet med oss tills att du njuter av våra produkter. Är det frågetecken kring våra varor, djur eller villkor får du jättegärna höra av dig till oss. Vi reserverar oss för felskrivningar och slutförsäljning.

PRISER & BETALNING

Vid beställning i vår Webbutik träffas avtal om köp när din betalning blivit godkänd. 

 

Priserna anges i svenska kronor (SEK) och är inklusive svensk moms.

 

Fraktkostnad ingår vid köp över 2000 kr (gäller inom Sverige), om inte annat anges. Om vi ska exportera något så ta kontakt med oss via mail först. En extra avgift kan behöva tas ut vid export.

 

Vi använder oss av kortbetalning via Stripe eller manuell betalning via Swish. Vi har idag tyvärr ingen lösning som tillåter efterskottsbetalning. För större ordrar som önskas på faktura, ta kontakt med oss så ser vi vad vi kan göra.
 

RETUR, BYTEN & REKLAMATION

Vi är stolta över vårt hantverk och gör vårt yttersta för att du ska vara lika nöjd som vi är stolta. Det är levande material vi arbetar med så ibland händer saker.

 

Du har alltid 1 års garanti på våra produkter. Vi följer konsumentköplagen vad gäller garantier och reklamationer, samt rättar oss efter Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

En defekt produkt ersätter vi med en motsvarande vara eller returnering av köpbeloppet.

Behöver du byta färg eller storlek? Du står för frakten och vi byter varan. Kontakta oss gärna i förväg så går det smidigare att skicka rätt produkt.

LEVERANS & FRAKT

Vi använder oss av Postnord för transport till ditt närmaste utlämningsställe. Vi skickar endast varor som paket eller brev inom Sveriges gränser. Vid export, kontakta oss före ni beställer. Vid upphämtning på gården, lämna ett meddelande vid köpet så kontaktar vi er för överenskommelse om tid.


Om vi skickat fel vara så kontakta oss på mail. Vi står då för returkostnaden och kommer skyndsamt skicka rätt vara när vi fått tillbaka den fellevererade.


Skulle du upptäcka en skada på ditt paket, anmäl det omgående till det utlämningsställe där du hämtade ut paketet. Vi rekommenderar att du inte hämtar ut ett paket som är skadat, eftersom skadan då inte längre kan härledas till transporten. Om du upptäcker skadan först då du öppnat paketet och skadan är sådan att den kan kopplas till transporten, kontakta ombudet för att göra en skadeanmälan senast 7 dagar från det att du tagit emot din vara.

PERSONUPPGIFTSHANTERING

Vi samlar dina personuppgifter för att kunna fullfölja våra avtal med dig, för marknadsföringssyften (vid samtycke) samt för vårt ansvar gentemot lagar och regler.

 

Dataskyddsansvarig

Anders Isaksson

 +46 (0)70 687 44 67

isaksson.026252519@telia.com

För information om, rättelser eller borttagande av dina personuppgifter, kontakta dataskyddsansvarig ovan. Läs hur vi fullföljer Datainspektionens riktlinjer i vår Integritetspolicy.

FOURCE MAJEURE

Händelser som krig, naturkatastrof, stridsåtgärder på arbetsmarknaden, myndighetsbeslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt likvärdiga händelser utanför vår kontroll, vilka ej kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. Det innebär att Orrholmens fårgård befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Betalning
Retur, byten & reklamation
Anchor 1
bottom of page